Azt hiszem, tudok festeni. Nem nagyképűség, de az átlagnál jobb kézügyességgel rendelkezem. Az elkövetkezőkben a saját csapatomon keresztül szeretném bemutatni, milyen módszereket használok egy csapat kifestésekor.

Sorrendben nem a legelső, de mindenképpen a nekem legjobban tetsző csapatom a lizardmen capat volt. Mikor megvettem és elhatároztam, hogy kifestem őket, már az elején leszögeztem, nem a szokásos kék színű fickók fognak pompázni a táblán. A gyíkokat inkább dioszauruszokként kezeltem. Elsőként a neten néztem körbe, mivel elég nehéz valós képeket szerezni a dinoszauruszokról így elég sok fikciót néztem át. Hamar találtam két megfelelő színösszeállítást. A Saurusok festését a tyrranosaurus rex képe ihlette:

Kerestem egy rakás különböző képet a Jurasic parkból is. Mindenhol barnás bőrtónust találtam, ami rögtön megtetszett. A festékek közül a teljesen nem idevaló Warhammer khaki festékre esett a választásom. Elsőre elég vad színezet, teljesen elüt a megszokott bőrtónusoktól. Ami jó, hogy egyből matt, így nem kell még azt is elképzelni, milyen, ha nem fénylik. A fröccsöntésből származó sorjákat - barátnőm nagy örömére - körömreszelővel szedtem le. Kicsit megreszeltem az illesztőformák összetételénél is. A darabokat egyelőre külön kezeltem. A saurusokat fehérrel lealapoztam, majd száradás után fölfestettem a kheki színt. Az alapozás nálam attól függ, hogy a fedősetés milyen tónusú. Mivel a saurus színe világos lesz, nem szerettem volna agyonvágni egy sötét alappal. A gerincen, farkon és hátsó lábakon lévő rücsköket középbarnával festettem le. A kényes helyekhez 000-ás ecsetet használtam. A végeredmény eléggé maszatos lett, de nem aggódtam, mivel a ruha és a páncél a nemkívánt rálógásokat majd megszüntetik. A skinkeket zöld színűre képzeltem el, ezért a ruha nem mutatott volna jól sem zöldben, sem barnában. Végül egészen sötét kékre festettem. A vállrészeken, melső lábakon és bokákon lévő díszek természetesen arany színben pompáznak. Ehhez először a maszkokat feketével befuttattam, hogy a mélyedésekbe befollyon. A kiálló részeket hígitás nélküli arany festékkel festettem le, így a mintázat szépen kiemelkedett. A sisakot és a vállvédőt csontként képzeltem el, ezért bone színnel lefestettem, ami eléggé egységes lett, ezért a sisakra nagy higítású világosbarna festékkel fölecseteltem a "húsfoltokat", ami élethűbbé tette a koponyából készült sisakot. A vállrészre feketével fölfestettem a számokat. A karmokat és a fogakat feketével alapoztam, majd ugyanolyan csontszínűre festettem. Végül az egészet alaposan bekentem matt lakkal, vigyázva, hogy az arany díszeket kihagyjam. Ezeket normál lakkal kentem le.

A skinkek színeit pár letöltött iguanodon képe ihlette:

Ezek a növényevő dinoszauruszok a növények miatt zöld színű rejtőszínben pompáznak nálam. Ehhez először is feketére alapoztam őket, majd sötétzölddel befestettem a skinkeket, kivéve a tarajukat. Sluszpoénként fogtam az egyik gyerekkori ecsetemet, visszavágtam egyenesre és szárazecseteléssel a hajlatokat a lában belső oldalát és a has tályékát világos zölddel beecseteltem. Az eredmény elég ótvar lett, mivel a skinkek egy sötét-világos zöld pacaával fedett szörnyűségnek néztek ki. Aztán lépésről lépésre formát öltött. Az ágyékkötőket a saurusokhoz hasonlóan kékre festettem a szemeket és a tarajt vörösre. A hason lévő lemezeket egészen világos zöldre. A skinkek melső és hátsó lábain lévő karpereceket pedig aranyra. A végén matt lakkozás került rájuk.

 

Koxigor:

A kroxigor egy nagyra nőtt saurus. Így az alapozás és a bőr festése a fentiek alapján történt, de mivel volt felület bőven és a kroxigor mégis csak egy nagyfiú, kicsit felturbóztam. A bőrre a visszavágott ecsettel barnás tónust vittem föl, ami alig ütött el az eredeti színtől, de mégis kellemes színt kölcsönzött a lénynek. A rücsköket szintén sötétbarnára festettem. Pár vörös csíkot is fölfestettem, csak, hogy még félelmetesebben nézzen ki. A díszeket feketével futtatott aranyra a csontpáncélt bone színűre. Itt volt még egy turpisság. A karjára erősített szarv-öklelő fegyvert a jó magyar szürkemarha tülke alapján halvány feketével futtattam be, amit óvatosan csíkosra húztam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wastelandnews.blog.hu/api/trackback/id/tr581088991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása